جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به شعار دولت وفاق ملی نزدیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر. حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کنگان با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت به مصوبه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهر کنگان در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و اظهار داشت: نظر بسیاری از دلسوزان این است که جانمایی بیمارستان بر اساس افق چند ده ساله باشد.

وی افزود: ضمن تاکید بر تسریع در اجرایی شدن این مصوبه، تقاضا داریم از هر گونه کار شتابزده و بدون برنامه اجتناب شود.

امام جمعه کنگان با تسلیت ایام اسارت آل الله، به سفرهای اربعین حسینی اشاره و با بیان عظمت و جایگاه زیارت امام حسین(ع) در آموزه‌های دینی و کتب روایی، گفت: اربعین نمایش قدرت و عظمت و شکوه امت اسلامی است.

حجت الاسلام محمودی با استناد به فرمایشات امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: نیت مومن از عمل او بالاتر است، فلذا کسانی که نیت زیارت دارند اما امکان زیارت برایشان فراهم نیست، ان‌شاءالله از ثواب زیارت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس و با تاکید بر ضرورت تسریع در روند بررسی کابینه پیشنهادی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعامل حداکثری و از طرفی با اختیارات قانونی و با استناد به شاخص‌های مورد تاکید رهبری معظم انقلاب، به افرادی مومن، متعهد، متخصص، وفادار به اصول و ارزش‌ها و مصالح عالیه کشور، پاک دست، مردمی، قوی، کاردان و کارآمد برای عهده دار شدن مسئولیت وزارتخانه‌ها رای اعتماد دهند.

امام جمعه کنگان گفت: در مجموع کابینه پیشنهادی با شعار رئیس جمهور مبنی بر دولت وفاق ملی نزدیک است که این اقدام قابل تحسین است.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت روز جهانی مساجد و بیان آیات و روایاتی در خصوص مساجد و تاکید بر ضرورت اهتمام حاکمیت، دولت و مردم به مساجد، اظهار کرد: برخی محله‌های شهر همچنان فاقد مسجد و برخی مساجد نیز نیازمند بازسازی است که همگان بایستی برای حل این مهم چاره اندیشی اساسی کنند.

وی به منطق خونخواهی در گفتمان امام(ره) اشاره کرد و با اشاره به آیات و روایاتی در این زمینه یادآور شد: رژیم کودک کش و ظالم صهیونیستی دارای عناوین مجرمانه قاتل، بغی و محارب است و این رژیم پلید و ظالم و حامیانش به‌ویژه آمریکای جنایتکار و خائن بایستی به سزای اعمال خود برسند.

امام جمعه کنگان در خصوص نحوه انتقام جمهوری اسلامی ایران از عاملین ترور مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران شهید اسماعیل هنیه، عنوان کرد: هر گونه تصمیمی ولو با تاخیر بایستی بر مبنای دوراندیشی باشد تا ثمره آن پیروزی باشد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: در این جنایت، رژیم جعلی و ظالم صهیونیستی و رژیم کثیف، ام الفساد و طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا بایستی مجازات شوند.

وی با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز کشور به میهن اسلامی و تقارن این روز با ایام اسارت آل الله و تاکید بر تکریم آزادگان و پیگیری مطالبات و دغدغه‌های آنان، بیان کرد: عملکرد آزادگان الهام گرفته از آزادگان کربلای حسینی بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha